Opvallen is een vak!

0

Echter is dat nog niet zo gemakkelijk als gedacht. Vaak begint het al bij het eerste klantgesprek. Je stelt jezelf voor en wisselt visitekaartjes uit. Dit kan een standaard visitekaartje zijn die je gratis ergens kunt bestellen, of je bestelt gepersonaliseerde visitekaartjes voor je bedrijf, waarmee je gelijk een veel betere indruk maakt. Hoe persoonlijker je jouw totale presentatie maakt, hoe unieker je overkomt. Ook tijdens het gesprek kun je jezelf goed verkopen door kennis van zaken te hebben en begripvol over te komen naar de klant.

Online opvallen
Maar voordat de klant bij je aan tafel zit, moet deze wel eerst getriggerd worden. Meestal gebeurd dat tegenwoordig online. Bijna iedereen oriënteert eerst online, voordat ze daadwerkelijk een afspraak inplannen. Zorg dus dat je online goed vindbaar bent en een goede website hebt die aanspreekt bij de doelgroep. Bekijk hierbij ook je concurrenten goed. Wat doen zij goed en wat juist niet? Wat kun je van ze leren en wat juist niet? Naast een goede website kun je ook online adverteren. Hierdoor kun je op een relatief eenvoudige manier bezoekers naar je website trekken.

Maar ook offline
Online is tegenwoordig ‘hot’, maar dat wil niet zeggen dat geen aandacht meer aan offline moet spenderen. Je merk offline wegzetten is nog steeds erg belangrijk. Denk hierbij aan bijvoorbeeld posters, stickers, kaarten, brochures of leuke producten waar je merk op staat. Vaak is een combinatie van online of offline een ideale marketingstrategie. Maar denk ook eens aan je bedrijfspand of winkel. Ook deze kun je extra op laten vallen door zowel aan de binnenkant als buitenkant de aandacht te trekken. Of je kunt een leuke actie organiseren, aanwezig zijn bij beurzen of een goede presentatie geven. Kortom, mogelijkheden genoeg!

Geef niet op!
Branding is lastig te meten en vaak duurt het een hele tijd, voordat je bekendheid gaat groeien. Daarom is het belangrijk om niet op te geven en blijft investeren in je bedrijf of merk. Hieruit zul je op de lange termijn zeker rendement halen! Een sterke branding is op lange termijn zeer belangrijk, waarbij zowel het aantal terugkerende klanten als het aantal nieuwe klanten blijft stijgen.

Share.

Laat een reactie achter